Det mest värdefulla

Jag vill bara ha gott i mitt liv och tror att om jag enbbart väljer det goda och inte "inte-väljer" det som är tomt eller överbalanseras åt det negativa hållet - då hamnar jag i ett automatiskt flow. Ett flow som, om jag ständiigt fortsätter välja den sköna känslan, inte kan rubbas.

Jag tror det. Eftersom universums lagar alltid ger dig efter ditt val, så bör så bli.

Med att inte "inte-välja" så menar jag så här:

Om någonting som dyker upp stör mig och jag tänker att det här vill jag absolut inte ha och enträget försöker vifta bort det, då "inte-väljer" jag det. Det är lika med att jag lägger min energi på att vifta borrt det och därigenom så koncentreras en stor del av min kraft på just den saken som stör mig. Med andra ord så har jag i alla fall släppt in det i mitt liv. Just det som jag ine ville ha.
Därför försöker jag att bara strunta i de sakerna / energitjuvarna / tråkigheterna som jag vill Vara Utan.

Jag vill ägna samma kärlek (som jag beskriver här ovan) till min kropp som jag under de senaste tio åren har givit min själ.
Jag tror faktiskt att jag har hittat den kroppen som jag vill ha i min sinnebild så nu ska jag börja leva ut den känslan.
Jag ska börja som jag gjorde med själen och meditera ett kroppsmantra om morgnarna och kvällarna. Det skapar ett skönt fokus.

Med kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0