Rensa ut

Jag vill rensa här hemma.
I mitt rensande vill jag rena min själ genom att enbart behålla det som jag har använt det senaste året.

Troligtvis kommer jag inte göra det här men önskan finns, så jag börjar med att göra det i mitt sinne:

Jag tar fram tre enorma lådor per rum.
  • På en av lådorna skriver jag "Har använts det senaste året". Allt i den lådan vill jag behålla.
  • På den andra lådan skriver jag "Ge vidare". I den lådan lägger jag allt som jag inte har använt på 12 månader - för troligtvis kommer jag aldrig ens sakna de sakerna.
  • På den sista lådan skriver jag "Lägg undan". I den lådan lägger jag saker som jag vill testa om jag kommer sakna de närmaste 12 månaderna.





Den lådan ska jag tejpa om väl. Har jag, under det närmaste året, inte en öppnat lådan så är det väl bara att köra
iväg den...
Jag vet att det här än så länge enbart sker i mitt huvud men jag vet också att eftersom det har skett i mitt huvud x antal gånger det senaste året så bör det någon dag, när som helst, även ske i verkligheten som är utanför min kropp.

Herregud jag blev ju vegetarian så då ska jag väl för tusan även kunna packa några lådor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0