Sorg - Kärlek

Vi, i västvärlden i alla fall, brukar tala negativt om känslor som kan få oss att gråta. Och hur lätt har vi inte att säga "Snälla, gråt inte" alternativt "torka tårarna nu".

Själv gråter jag säkert en gång i veckan. Jag gråter av skratt, av vrede, frustration, sorg, trötthet... Jag har helt enkelt nära till mina tårar.
Och jag gillar det. Jag gillar att jag har nära till känslouttryck som är naturliga.

Sen, att det utmanar andra, jaaa... Det får vara så. Inte för att jag har rebellbehov utan för att jag tänker att det förhoppningsvis utmanar de av en anledning. Att det kanske når någonting inom dem som har behov av att bli berört.
Givetvis sitter jag inte och pressar fram tårar men om de kommer av naturliga skäl så tänker jag att även den som befinner sig i närheten kanske behöver "mina tårar".

Flummigt men en tanke som kanske tål att beröra oss... Eller nåt.

Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Merit

Håller med dig helt o hållet. Jag har också nära till tårarna..

2011-11-16 @ 14:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0